Het is zomervakantie. Tijd voor reflectie. De komende weken blik ik dan ook in mijn serie zomerblogs terug. Dit doe ik aan de hand van mijn model van de 5 hoekstenen van een goed gebouwdossier. Ik geef je mijn selectie van de interessantste en informatiefste blogs van het afgelopen jaar.

In deze tweede zomerblog staat hoeksteen 1 centraal – oftewel de hoeksteen die over Organisatie gaat. Onder organisatie versta ik het kernteam: het team dat primair verantwoordelijk is voor het beheren van het gebouwdossier. Weet jij wie je waarvoor moet hebben?

Deze eerste hoeksteen is volgens mij het belangrijkste en tegelijkertijd voor veel professionals gelijk ook de lastigste. Juist omdat het in ieder gebouw anders is geregeld en georganiseerd is. Er is dan ook geen maatwerkoplossing van de plank te trekken voor te schrijven hoe je jouw organisatie zou moeten inrichten om het gebouw optimaal te organiseren. Dit heeft allemaal te maken met hoe groot (of klein) je organisatie is, of je eigenaar bent, of juist de gebruiker van een gebouw, en hoe de contractafspraken over allerlei verschillende onderwerpen vastgelegd zijn. Heb je, na het (her)lezen van onderstaande blogs hier nog vragen over, of wil je met me sparren over hoe dat bij jouw organisatie zit? Mail me dan even, dan bel ik je na de vakantie terug.

Blogs over de rol van de organisatie: hier is mijn selectie voor jou

De veranderende rol van de Facility Manager
Ouders en Leerkrachten samen voor een duurzame basisschool
FM-er blijft alleen ‘in control’ met gebouwdossier
Videoblog Inzicht in je gebouw begint bij inzicht in je Organisatie

Volgende blog gaat over Hoeksteen 2: Gebouw.

Eerder verschenen in deze serie zomerblogs:
• Zomerblog #1 – Terugblikken aan de hand van 5 hoekstenen

[fsb-social-bar]

Als je deze blog interessant vond, lees dan ook deze

Download GRATIS de “Checklist Gebouwdossier, de 5 hoekstenen van een goed gebouwdossier”

Vul de gegevens in en download de gratis checklist.

Hartelijk dank.