Zelf aan het roer
Als je mijn blogs en nieuwsbrieven kent, weet je ook dat ik werk met de checklist van de 5 hoekstenen van een goed gebouwdossier om meer inzicht te krijgen in je gebouw. Ik heb er toen ik hem maakte heel bewust nagedacht over het doel. Ik sta daar nog steeds achter: het is geen stappenplan. Ik schrijf jou niet voor van “zó moet je het doen en dan komt alles goed.” Nee, het is een checklist. Het is een hulpmiddel om na te gaan of je alle onderwerpen die onderdeel vormen van het gebouwdossier in het vizier hebt en geen belangrijke aspecten vergeet. Het is dus een eerste stap. De stap die jij daarna zelf zet, is dan ook aan jou zelf om te bepalen. Jij weet immers het beste wat er nodig is voor jouw gebouw en jouw organisatie. En ik kan je daarbij op weg helpen, maar jij staat aan het roer.
“Ik schrijf jou niet voor: zó moet je het doen”
Heb je alle documentatie op orde?
De checklist benoemt het soort documenten dat jij nodig hebt om jouw gebouwdossier op orde te krijgen. Heb je deze documenten nog niet of nog niet compleet? Dan kan ik je helpen om de juiste richting te vinden. Ik help je bij het stellen van de juiste vraag. En ik help je bij het vinden van het juiste bedrijf dat een bepaalde inspectie kan uitvoeren of een maatwerkadvies kan geven. Soms kan ik het zelf oppakken, al dan niet samen met collega’s uit mijn netwerk. En soms raad andere partijen aan, als zij jou nog beter kunnen helpen. Ik ken namelijk de wereld van bestaand vastgoed. Ik ben op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik weet hoe je kunt verduurzamen en ik weet wie jou het beste kan helpen. Door mijn ruime ervaring als expert en assessor bij de DGBC (zowel BREEAM-NL nieuwbouw als -In Use), als adviseur, coach, trainer én mijn brede netwerk van adviseurs om mij heen, kan ik je echt helpen met de continue verduurzaming van jouw gebouwen.
Ik ken de wereld van bestaand vastgoed
Is je organisatie er klaar voor?
Het kan natuurlijk ook zijn dat stagnatie niet in ontbrekende of incomplete documenten of onderzoeken zit. Het kan namelijk heel goed zijn dat er belemmeringen in je organisatie zijn en dat het lastig is de juiste mensen vrij te maken. Laten we eens sparren om te kijken waar het vastloopt. Misschien is een in-company training voor alle betrokken medewerkers wel een oplossing. Ik kan je helpen inzicht te krijgen in de mogelijkheden en kansen die er zijn en om zo de juiste prioriteiten te stellen. Door mijn ruime ervaring zie ik vaak snel wat er nodig is om meer grip te krijgen op het gebouwdossier en zo de eerste stappen te zetten naar continue verduurzaming.
Sparren samen met jou
Dat doe ik wel samen met jou. Graag kom ik naar je toe voor sessie Sparren met Sannie. Mail mij op sannie@gebouwinzicht.nl. Ik bel je dan eerst voor een telefonische kennismaking. Samen verkennen we de mogelijkheden. Zo voorkom je dat je jezelf in het diepe gooit (met bijbehorende financiële gevolgen), terwijl dat niet nodig is. Soms is een frisse blik genoeg voor meer grip op het gebouwdossier.
Werken met Sannie
Werken met mij betekent dat je jezelf in je kracht gaat zetten. Ik geloof namelijk dat jij als huisvestingsmanager de spil. Het is belangrijk dat jij en jouw collega’s zelf inzicht hebben in je gebouw – zeker als het gaat om verduurzamen. Ik kan je daarbij helpen door jou de juiste kennis en achtergrondinformatie aan te reiken. Ik geef je allerlei handvatten om meer inzicht te krijgen in je gebouw zodat jij de juiste keuzes kunt maken.
Uiteindelijk sta jij als huisvestingsmanager zelf aan het roer. En als jij dat wil, ben ik je navigator.
[fsb-social-bar]